اجرای طرح نخلستان با هدف ارتقا ظرفیت اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت : طرح “نخلستان” با هدف آموزش به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح آموزش و مهارت افزایی ترکیبی اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸ 29 December 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی حسین شهرویور افزود : در آیین تودیع و معارفه مدیران کل اداره کل فنی و حرفه ای استان ایلام  با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیاز بودن مهارت آموزی بین سربازان، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال جاری دو طرح اجرا می کند.

وی گفت : در این دو طرح، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و سربازان در قالب ۱۲۳۷ استاندارد آموزشی این فرصت را دارند که بین ۳۰ تا ۱۸۰ ساعت آموزش های مختلف دیده تا بتوانند به راحتی وارد بازار کار شده و کسب کار های مد نظر خود را راه اندازی کنند.

شهریور بیان داشت : با توجه به ظرفیت های صنعت نفت و گاز و نیازمند بودن نیروی های متخصص در این حوزه، طی امضای تفاهم نامه با وزارت نفت، شرکت ملی گاز ایران و شرکت های پتروشیمی، ۲۰۰ استاندارد آموزشی در ۶ رشته مختلف از جمله جوشکاری، برق صنعتی و … ارائه می شود.

وی اامه داد : در استان ایلام نیز تفاهم نامه سه جانبه تهیه شده که به زودی امضا و در حوزه نفت و گاز از ظرفیت این تفاهم نامه ها برای مهارت آموزشی جوانان ایلام استفاده می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار